Ignacy Lisiecki

„...Lisiecki nie jest jedynie kolejnym nowo lansowanym młodzieńcem- wirtuozem z konserwatorium, czy też zwycięzcą konkursów, który gra jak każdy inny. Przeciwnie, Lisiecki jest muzycznym myślicielem, który na nowo kreuje muzykę. Posiada technikę niezbędną do wyrażania siebie. Innymi słowy, nie tylko jego palce, ale przede wszystkim intelekt i wrażliwość na pewno utrwalą się Państwu w pamięci...”
„Fanfare Magazine”

„, ...Lisiecki przypomina, że w czasach, w których z każdym rokiem przesuwane są granice technicznej wirtuozerii, dojrzały artysta swoją siłę potrafi odnaleźć w spokojnej grze ciszą i brzmieniem instrumentu...”
„Newsweek”

„... Wnikliwy interpretator...”
„Przekrój”

Ignacy Lisiecki w swoich interpretacjach przed¬stawia treść wykonywanych utworów z wyjątkową błyskotliwością, finezją i autentycznymi emocjami. Krytycy podkreślają naturalną swobodę i spontaniczność w sposobie prowadzenia melodii, nada¬jącą jego grze charakter improwizacji.

Tym co wyróżnia Lisieckiego wśród pianistów działających współcześnie na estradach świata to jego kreatywność kompozytorska. Obok pisania własnych oryginalnych utworów istotne miejsce w aktywności muzycznej pianisty zajmuje także opracowywanie transkrypcji m.in. utworów orkiestrowych i organowych na fortepian solo. W maju 2011 roku, z okazji setnej rocznicy śmierci Mahlera na recitalu w Sayaka Hall w Osace miała miejsce premiera Parafrazy nt. Adagietto z V Symfonii jego autorstwa.

W 2012 ukończył on swą Fantazję nt. Preludium Chorałowego Brahmsa op. 122 nr 2, utwór inspirowany tematem Preludium Chorałowego na organy, pochodzącym z ostatniego opusu niemieckiego kompozytora.

Wydana w 2013 roku debiutancka płyta Ignacego Lisieckiego „Homage to Brahms” zyskała pozytywny odbiór zarówno w Polsce jak i za granicą. Pisały i mówiły o niej m.in. „Newsweek” „Polityka” „Wprost” „Rzeczpospolita” „Przekrój” oraz „Polskie Radio”. Prestiżowe amerykańskie czasopismo muzyczne „Fanfare Magazine ” uznało jego płytę „za najciekawszą wydaną płytę mijającego roku ” a japońskie „Ongaku no Tomo” docenia delikatny dzwięk oraz umiejętności pianisty w kreowaniu różnorodnych nastrojów i efektów dynamicznych...”

W listopadzie 2012 odniósł wielki sukces debiutując w Tokyo Opera City, w jednym z najważniejszych centrów muzycznych świata.

Wśród istotnych wydarzeń w artystycznej działalności pianisty należy wspomnieć udział w obchodach 200-lecia urodzin Fryderyka Chopina. Artysta został zaproszony do honorowych obchodów roku Chopinowskiego w Izraelu, gdzie wykonał recital na Państwowym Uniwersytecie w Tel-Awiwie w Sali Muzeum Diaspory

W marcu 2010 roku odbył tournée z programem chopinowskim i schumannowskim po kilku japońskich miastach (m.in: Tokyo, Osace i Fuku¬oce); jego występy pod patronatem Ambasady RP w Tokio zostały gorąco przyjęte przez publiczność oraz krytyków prasy muzycznej.

Prasa w taki sposób relacjonowała występ w Tokio „…Nie ma innych muzyków zdolnych, tak jak on, zadziwiać publiczność wyłącznie dźwiękiem.W tym roku zapowiada się wiele koncertów laureatów Konkursów Chopinowskich i innych. W tych okolicznościach to prawdziwe szczęście, że mogłem być obecny na występie Lisieckiego…” The Music and Dance Press 2010. Rezultatem entuzjastycznych recenzji są zaproszenia na kolejne sezony

Pianista wystąpił także na koncercie galowym w Sali Wielkiej Opery Narodowej w Warszawie z okazji trzydziestolecia powstania „Solidarności”. Grał pod batutą takich dyrygentów jak Maestro Derrick Inouye, Jose Maria Florencio, Piotr Sułkowski,Michał Dworzyński występując w głównych japońskich i polskich filharmoniach.

Ignacy Lisiecki urodził się w Poznaniu w rodzi¬nie o muzycznych tradycjach – tutaj zaczynał też swoją muzyczna edukację pod kierunkiem Teresy Pisarskiej-Wietrzyńskiej. Jest absolwentem Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Piotra Palecznego. Kończąc studia w warszawskiej uczelni został wyróżniony udziałem w koncercie dyplomantów, wykonując III Koncert fortepia-nowy d-moll Sergiusza Rachmaninowa z towa¬rzyszeniem Orkiestry Symfonicznej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina pod dyrekcją Michała Dworzyńskiego.

Pianista kontynuował studia w renomowanej Hochschule für Musik und Theater w Hanowerze u prof. Einar Steen-Nokle¬berga w ramach programu Konzertexamen. Przełomowym momentem w życiu artysty okazało się spotkanie z jednym z najwybitniejszych współczesnych rosyjskich pedagogów Lwem Natochennym, którego niespotykany profesjonalizm i sposób przekazywania wiedzy był istotną inspiracją dla dalszego rozwoju pianisty.

Był stypendystą Ministra Kultury i Sztuki, Fundacji Crescendum Est – Polonia oraz niemieckiej DAAD. W 2011 otrzymał dyplom Ministra Kultury i Dziedzictwa Naro-dowego za wybitne dokonania na rzecz szerzenia dziedzictwa kultury polskiej na świecie.